Ohjeita vanhemmille

Kaikissa ongelmatilanteissa ja jos teillä tulee kysyttävää luistelukouluihin liittyen, voitte laittaa viestiä luistelukouluvastaavalle: vtl.luistelukoulu@gmail.com.

Luistelukouluvastaavan kanssa pääsee myös juttusille jäähallilla aina luistelukoulutuntien aikana! VTL:n Luistelukouluvastaavan ja ohjaajat tunnistaa ohjaajaliivistä ja nimilapuista.

Saapuminen jäähallille

Jäähallille kannattaa saapua noin 20 minuuttia ennen luistelukoulutunnin alkua, jotta ehditte vaihtaa varusteet rauhassa.

Ilmoittautukaa luistelukouluvastaavalle aina ennen tunnin alkua, samalla saatte leiman luistelijan luistelukoulupassiin.

Tunnilla tarvittavista varusteista löydät lisätietoa täältä https://www.stll.fi/tule-mukaan/luistelukoulu/

Suosittelemme kaikille luistelukoululaisille kypärän käyttöä

Oikean pukukopin löydätte jäähallin eteisen seinältä löytyvän koppilistan avulla tai kysymällä ohjaajilta neuvoa.

Pukukopissa saattaa olla tungosta ennen luistelukoulutunnin alkua, joten jätä ylimääräiset tavarat kotiin, omat vaatteet kannattaa nimikoida. Seura ei vastaa pukukopeissa kadonneista tai vaurioituneista tavaroista.

Harjoitusten aikana

Ohjaajat antavat lapsille luvan tulla jäälle ja ottavat lapset vastaan jään laidalla.

Tunti alkaa yhteisellä alkuleikillä, jonka jälkeen luistelukoululaiset jakautuvat omiin ryhmiinsä ohjaajien neuvojen mukaan.

Tunnilla kerrataan vanhaa ja opetellaan uusia asioita leikin lomassa. Ohjaajat kertovat mielellään tuntien rakenteesta ja kausisuunnitelmistaan. Jos haluatte lisätietoa tuntien kulusta, olettehan yhteydessä  luistelukouluvastaavaan.

Tunti lopetetaan jokaiselle ryhmälle ominaisella tavalla esimerkiksi huutopiirillä tai loppuleikillä.

Huoltajat odottavat lapsiaan porttien ulkopuolella, ohjaajat saattavat luistelijat kaukalon laidalle. Pyydämme, että siirrytte oven edestä hieman sivummalle kiinnittämään luistinsuojat teriin. Ilman luistinsuojia luistimilla on käveltävä varoen ja vain kumimatolla varustetulla lattian osalla

Muistathan huolehtia varusteistasi asianmukaisesti tunnin jälkeenkin !(ks. Varusteet)

Harjoitusten seuraaminen

Vanhemmat ovat tervetulleita seuraamaan luistelukoulutunnin kulkua. Paras paikka tunnin seuraamiseen on jonkin matkan päässä kaukalon laidasta. Tuntia ei saa seurata vaihtoaitiosta, sillä vaihtoaitoon kulkeutuu kenkien mukana hiekkaa, ja se vaurioittaa luistimia.

Huomioittehan myös, että tunnin seuraaminen kaukalon laidalla saattaa häiritä jäällä tapahtuvaa toimintaa. Opetuksen kannalta on parasta, että lapsi pystyy keskittymään täysillä vain omaan ohjaajaansa ja ryhmäänsä.

Kausisuunnitelma

Luistelukoulun kausi etenee tämän kaikille ryhmille yhteisen aikataulun mukaan. Kausisuunnitelma teemoineen löytyy täältä.

Luistelukoulussa järjestetään perusopetuksen mausteena myös erilaisia teematunteja, kuten isä- tai äitiluistelu ja naamiaiset. Näistä teematunneista tiedotetaan etukäteen kausisuunnitelmassa ja sähköpostitse.

Koko luistelukauden kruunaa vuosittain huhtikuussa järjestettävä seuran kevätnäytös, johon pääsevät esiintymään kaikki seuramme luistelijat, myös luistelukoululaiset!

Vakuutukset

Kaikki seuran alle 15-vuotiaat luistelijat ovat vakuutettu tapaturman varalta. Yli 15-vuotiaiden luistelijoiden tulee hankkia vakuutus itse.Tapaturman sattuessa voitte tiedustella vakuutuksesta luistelukouluvastaavalta.Lisätietoa vakuutuksesta saat myös seuraavasta osoitteesta: http://www.stll.fi/lisenssit/luistelukouluvakuutus/

Poikkeusaikataulut / Peruutukset

Pelien, kilpailujen ja vastaavien tapahtumien takia luistelutunti saattaa kauden aikana peruuntua. Pyrimme korvaamaan peruuntuneen luistelukoulutunnin kauden aikana. Näistä muutoksista ilmoitetaan erikseen Internet-sivuillamme ja sähköpostitse.

Lopettaminen kesken kauden

Mikäli luistelija lopettaa luistelun kesken kauden, on hänen tehtävä lopetusilmoitus Internet-sivujen kautta. Lopettamiseen liittyvät maksuasiat löydät seuramme maksusäännöistä.