Vihdin Taitoluistelijoiden valmentajat ja ohjaajat valmiina uuteen kauteen

9.9.2018

Ohjaajat- ja apuohjaajat

Vihdin Taitoluistelijoiden (VTL) valmentajat,  luistelukouluohjaajat ja apuohjaajat ovat valmiina syyskuussa alkavaan kauteen. Tule mukaan, tarjolla on laaja tarjonta ryhmiä kaikentasoisille luistelijoille, mukana myös aivan uusia ryhmiä!

Luistelukoulusta vastaava valmentaja Heli Mansikkaviita kertoo  ilmoittautumisen käynnistyneen mukavasti.  ”Nuorin tähän mennessä imoittautunut on kaksivuotias ja mukaan voikin tulla heti, kun  on tarpeeksi rohkea tulemaan jäälle ja pikkuisen keskittymiskykyä ohjeiden kuuntelemiseen”.

Vihdin taitoluistelijoiden luistelukoulussa  perusluistelutaitoja opetellaan pienissä tasoryhmissä Suomen taitoluisteluliiton luistelukouluohjaajakoulutuksesta valmistuneiden ohjaajien opastuksella.  Ohjaajien apuna jäällä näemme tänäkin vuonna joukon reippaita apuohjaajia, jotka kaikki ovat itsekin taitoluistelijoita – Vihdin taitoluistelijoiden omia kasvatteja.  Panostamme  laadukkaaseen valmennukseen heti alusta alkaen. Jäällä on riittävästi ohjaajia sekä apuohjaajia ja vastuuvalmentaja koordinoi kokonaisuutta suunnitellen jokaisen tunnin teeman etukäteen. Juuri tästä olemmekin saaneet todella paljon positiivista palautetta, Mansikkaviita kertoo. Luistelukoulussa opitaan hyvät taitoluistelun perustaidot, joista voi helposti jatkaa kouluikäisten ryhmissä tai siirtyä kehitysryhmien kautta aina kilpatasolle saakka. Omia luistelijoitamme onkin aina SM-tasolla asti.

”Nummelan jäähallin OP-areenan jää avataan viikolla 37, jolloin Vihdin taitoluistelijoiden monipuolinen tarjonta pääsee kokonaisuudessaan käyntiin. Tälle kaudelle  saimme Opetus- ja kulttuuriministeriöltä apurahaa uusien  liikuntamuotojen käynnistämiseen, joita pystymme tarjoamaan aiempaa edullisemmin. Tänä syksynä seurallamme onkin huikea kattaus ryhmiä eritasoisille luistelijoille. Syksyn uutuuksia ovat muodostelmaluistelu, poikien tekniikkaluistelu, kuntoluistelu sekä lasten liikuntaleikkikoulut”, kertoo seuran hallituksen puheenjohtaja Satu Parikka

”Aloitamme vihdoinkin myös  paljon kysytyn poikien oman  ryhmän  jossa keskitytään erityisesti teränkäyttöön.  Ryhmän vastuuvalmentajana toimii jäätanssitaustainen,  ammattivalmentaja Aleksandr Baidukov . Hänellä jos kenellä on teränkäyttötekniikat hallussa! ”

”Luisteluryhmien lisäksi aloitamme tänä syksynä  liikuntaleikkikoulut eli liikkarit 3-4 ja 5-6 vuotiaille lapsille. Liikkari sopii mainiosti tukemaan luistelukouluharjoittelua, mutta mukaan voi tulla liikkumaan myös ilman luisteluharrastusta. Ryhmät on aikataulutettu siten, että liikkareista ehtii hyvin luistelukoulutunnille lauantaisin”, seuran puheenjohtaja kertoo.

Tutustu tarjontaamme ja tule mukaan reippaaseen joukkoomme! Lisätietoa löydät seuramme nettisivuilta.