Seura

Vihdin Taitoluistelijat ry

Vihdin Taitoluistelijat ry on monipuolinen ja kehittyvä seura. Vihdissä taitoluistelu alkoi vuonna 1997, kun vantaalainen seura Hopeaterät toi lajin meille. Toukokuussa 2000 perustettiin Vihtiin oma seura Vihdin Taitoluistelijat ry eli VTL.

Seurassamme luistelee tällä hetkellä noin 100 luistelijaa, aina 3-vuotiaista aloittelijoista aikuisiin asti.

VTL tarjoaa monipuoliset mahdollisuudet harrastaa lajia.  Luistelutoimintamme jakaantuu eri-ikäisille ja -tasoisille: luistelukouluihin, harrastajaryhmiin ja kehitys-ja kilparyhmiin.

Lisäksi tarjoamme erityisohjaamista tarvitseville henkilöille mahdollisuuden soveltavaan luisteluun.Erityisryhmämme Myllyt on luistellut omana ryhmänään syksystä 2001 alkaen.

Syksyllä 2009 laajennettiin toimintaa myös aikuisluistelun puolelle. Järjestämme myös kausittain tiivitä miniluistelukouluja, joihin voi tulla lyhyeksi ajaksi kokeilemaan lajia ja oppimaan perusasioita.

Tavoitteenamme on jatkuvasti kehittää toimintaamme ja viedä luistelijoitamme eteenpäin. Kilpailumahdollisuuksiin tullaan panostamaan, mutta samalla haluamme turvata myös harrastelumahdollisuuden. Kaiken toimintamme perustana on aito liikunnan riemu!

Jääharjoittelun lisäksi tarjoamme jääharjoittelua tukevaa oheisharjoittelua lajioheisharjoittelun, fysiikkatreenien ja tanssin muodossa. Lisäksi ainakin kilparyhmäläisten suositellaan käyttävän kehonhuoltoon hierojan ja fysioterapeutin palveluja.

Vihdin Taitoluistelijat ry on Suomen Taitoluisteluliiton (STLL) sekä Etelä-Suomen Liikunta ja Urheilu ry:n (ESLU) jäsen ja paikallisella tasolla seuraa hoitaa vapaaehtoisista koottu hallitus.

Kiitos mielenkiinnostasi seuraamme kohtaan!