Erityisryhmä Myllyt

Keätkausi 260€

+ jäsenmaksu 30€, voimassa koko kauden

ILMOITTAUTUMISET >>

Jos haluat ensin tulla mukaan kokeilemaan, voit kokeilla luistelua ryhmässä yhden kerran maksutta.

Syksystä 2001 omana ryhmänään on luistellut erityisryhmämme Myllyt. Ragnar Wikström aloitti Myllyjen toiminnan vuonna 1999 apunaan Päivi ja Lasse Herranen.

Ryhmä on tarkoitettu sellaisille lapsille ja aikuisille, joilla on vamman, sairauden tai toimintakyvyn heikentymisen vuoksi vaikeaa osallistua yleisesti tarjolla olevaan liikuntaan ja joiden liikunta vaatii soveltamista ja erityisosaamista. Iällä, taitotasolla tai sukupuolella ei ole merkitystä! Myös luistelijoiden perheenjäsenet ja avustajat ovat tervetulleita harjoituksiin!

Taitojen kasvaessa luistelijalla on mahdollisuus osallistua aktiivisesti kilpailuihin, ja edetä aina kansainvälisiin Special Olympics- tai Inclusive Skating-kilpailuihin saakka. Kilpailuissa on menestytty erinomaisesti, ja kilpailuistamme voit lukea lisää täältä!

Myllyt harjoittelevat kerran viikossa jäällä ja oheisharjoituksissa.

Myllyissä toimivat VTL:n valmentajat, Anna Haataja on jo useiden vuosien ajan ollut toisena valmentajana Myllyt-ryhmässä. Lisäksi seuran reippaat ohjaajat ovat tarvittaessa apuna ryhmässä.

Minkälaista on harjoittelu Myllyissä?

Myllyjen tunneilla pääosassa on yhdessä tekemisen meininki, sekä luistelun ja harjoittelun ilo.

Jokaisella luistelijalla on omat henkilökohtaiset tavoitteensa ja jokainen luistelija saa nauttia luistelusta omalla tasollaan!

Tarvittaessa harjoittelussa voidaan käyttää apuvälineitä, esimerkiksi luistelutukea tasapainon ylläpitämiseksi. Lisäksi muut käytössä olevat välineet (esim. eri väriset kartiot, hernepussit, piirrokset jäässä tai taustamusiikki) auttaa luistelijoita harjoitusten muistamisessa ja hahmottamisessa.

Jää- ja oheisharjoitukset koostuvat:

• Ryhmässä tehtävistä ja yksilöllisistä lajiharjoitteista
  • Leikeistä ja vapaasta luistelusta
  • Teematunneista; esimerkiksi naamiaisista tai kaveriluistelusta
  • Kilpailijat harjoittelevat muun harjoittelun ohella kilpailuohjelmiaan
  • Kauden aikana Myllyt osallistuvat VTL:n muiden ryhmien kanssa seuran tapahtumiin, kuten joulu- ja kevätnäytöksiin.

Myllyt ryhmän pelisäännöt

Myllyt-luistelijat harjoituksissa