VTL:n valmennustiimiä täydentää huippuvalmentaja Anna Tsygankova (Agapova)

17.9.2018

Vihdin Taitoluistelijat on jo muutaman vuoden ajan tehnyt systemaattista työtä kehittyäkseen voimakkaasti kilpaseurana. Kova työ on tuottanut tulosta ja tällä kaudella VTL:n rivissä luistelee jo kaksi SM-luistelijaa. Myös vaativissa kansallisen tason sarjoissa on ennätysmäärä luistelijoita. Lähitulevaisuudessa  VTL:stä onkin nousemassa useita lahjakkaita, ahkeria ja tavoitteellisesti harjoittelevia luistelijoita sekä SM-tason että kansallisen tason sarjoihin.

”Olemme erittäin tyytyväisiä siitä, että saamme kuun vaihteessa Anna Tsygankovan (Agapova) mukaan valmennustiimiimme. Hän tuo loistavaa täydennystä  vahvalla teknisellä osaamisellaan ja nostaa luistelijoiden teknisen tason huippuunsa” kertoo seuran puheenjohtaja Satu Parikka.

Anna siirtyy meille Oulusta, missä hän on valmentanut Oulun Luistelukerhossa (OLK) vuodesta 2013 lähtien. Anna on valmentanut eri ikäisiä ja tasoisia luistelijoita menestyksekkäästi,  ja hän on ollut mukana luotsaamassa useampaa lahjakasta urheilijaa Nuorten Maajoukkuetasolle.

Annalla on vahva valmentajakoulutus ja -kokemus, hän on toiminut valmentajana Suomessa, Tanskassa ja Venäjällä. Annalla on kymmenen vuoden koulutustausta valmennuksen ja fyysisen harjoittelun osalta Pietarissa.  Anna on erittäin tekninen valmentaja. Annan mukaan hänen tekninen osaamisensa etenkin vaativimmissa hypyissä ja ohjelmien elementeissä on hänen vahvuutensa. Hän pystyy auttamaan luistelijoitamme kehittymään ja saavuttamaan aivan uuden taitotason.

Omalla luistelu-urallaan Anna on ollut Venäjän maajoukkueessa ja voittanut useita mitaleja kansallisissa sekä kansainvälisissä kilpailuissa.

Toivotamme Annan lämpimästi tervetulleeksi!